Zamówienia hurtowe w przedsprzedaży

Za nami już kilka edycji akcji pod tytułem ” Zamówienia hurtowe w przedsprzedaży”, ale o co w tym chodzi? I przede wszystkim – jak i kiedy tę wełnę zamówić?

Już tłumaczę..

Jak to się zaczęło?

W zasadzie to przypadkowo (jak wszystko u mnie 😉 ) .. a prośba wyszła od jednej z Klientek. Później o to samo zapytała kolejna i tak lekko rzucony pomysł przerodził się w regularną akcję.

Mianowicie.. Jedna z Klientek (czyli jedna z Was), zapytała mnie kiedyś, wiedząc, że spodziewam się dostawy z hurtowni, czy następnym razem mogłabym dać jej wcześniej znać, zanim będę to zamówienie do hurtowni składać, bo ona potrzebuje większe ilości wełen niż zwykle mam na stanie i chciałaby wtedy dołączyć do tego zamówienia.

Jakiś czas po tym o to samo zapytała kolejna Klientka.. I jeszcze jedna.. Postanowiłam wtedy, że zrobię taką osobną listę chętnych na zamówienia hurtowe.

Hurtowe ilości wełny

No właśnie.. bo czasami jest tak, że potrzebujemy jakiegoś koloru więcej. Robimy coś dużego, albo po prostu mamy swoje ulubione kolory, których używamy częściej i kłębuszki 25 gramowe to za mało, potrzebujemy na przykład 250g, pół kilo, kilo czy więcej..

(Ja mam tak z czernią, czerwienią, turkusem, kasztanem.. )

A mój sklep hurtownią nie jest. Nie mam na stanie takich ilości danego koloru (z wyjątkiem tych, które sama używam w ilości hurtowej), bo zależy mi na ogromnym wyborze odcieni.

I kiedy jestem świeżo po dostawie to mogę pochwalić się prawdopodobnie największą w Polsce ilością odcieni wełny merynosów australijskich (93 kolory) czy czesanek jedwabnych (69 kolorów) .. no ale właśnie – nie jestem w stanie mieć 93 odcieni, każdy w ilości po kilka kilogramów, bo po prostu nie jestem hurtownią. Nie mam ani środków na takie ilości wełny, ani nawet miejsca, żeby to gromadzić.

Jestem właścicielką niedużego sklepu internetowego, która sama zawodowo filcuje, sama korzysta i testuje różne wełny, lubi nowości i wybiera najlepsze, sprawdzone wełny czy dodatki i takie dodaje do owego sklepu.

I nie chcę (przynajmniej w tym momencie) tego zmieniać. Natomiast nie ma najmniejszego problemu, abym przed zamówieniem hurtowym – dała o tym znać i pozbierała od chętnych takie właśnie zamówienia hurtowe.

I tak jak pierwotnie powstała osobna lista.. tak później zaczęłam o tym pisać w swoim Newsletterze, bo przy okazji warsztatów czy innych spotkań z Klientkami okazywało się, że też byłyby chętne na udział w takiej hurtowej akcji.

Jak zamawiać hurtowe ilości wełny.. i kiedy?

Zacznę od “Kiedy?

Planując zamówienia w hurtowniach (zamawiam w czterech różnych hurtowniach, ale w sklepie dla ułatwienia połączyłam je w dwie) – uruchamiam dodatkowe, zwykle niewidoczne kategorie w sklepie o nazwie “Na zamówienie – hurtownia I” i “Na zamówienie – hurtownia II“.

Są tam zarówno wełny (jednokolorowe i multikolory), dodatki, jak czesanki jedwabne oraz narzędzia, np gruszki do filcowania.

Gruszki można zamawiać po 1 sztuce, więc nie jest to w zasadzie hurt, co raczej przedsprzedaż z rabatem.. natomiast pozostałe wyroby (wełny czy czesanki jedwabne) mają konkretne progi ilościowe, od których też zależy ich cena. Oczywiście – im więcej tym taniej, choć też nie są to jakieś ogromne ilości, bo minimalna ilość wełny w zamówieniu hurtowym to 100g, a to jest tyle, co wykorzystuję do układania szerokiego brzegu w jednym szalu jedwabno-filcowym.

Piszę wtedy w Newsletterze informację o tym, że te kategorie pojawiły się na stronie i jest kilka dni na złożenie takiego zamówienia hurtowego.

Podaję też w Newsletterze dokładną datę do kiedy zbieram zamówienia (często jest to piątek), do kiedy zliczam i spisuję wszystkie zamówienia i kiedy składam zamówienie. I od tej daty (składania zamówienia w hurtowni) czas oczekiwania na Wasze zamówienia wynosi około 2-3 tygodnie.

Jak zamawiać?

Zacznę od tego, że aby nie przegapić informacji o tej akcji, należy być wpisanym na mój Newsletter, a wpisać się możesz na przykład TUTAJ.

Lub TUTAJ, na Newsletter Szkoły Filcowania.

Jak już jesteś zapisana/y w Newsletterze to kiedy akurat będę takie zamówienie składać – otrzymasz ode mnie maila z informacją o przedsprzedaży (czasami daję znać także na social mediach, ale nie zawsze).

Wtedy też w ciagu najbliższych kilku dni znajdziesz w zakładce MATERIAŁY DO FILCOWANIA dwie nowe kategorie (lub jedną, jeżeli akurat zamawiam tylko z jednej hurtowni), o których wspominałam wcześniej. W ich opisie są również podane dokładne daty do kiedy zbieram zamówienia, kiedy będę je składała i do kiedy wełna powinna dotrzeć do Polski. Jak już wełna do mnie dotrze – ważę ją, pakuję i wysyłam do Was.

Wybierając dany produkt – wybierasz ilość, która Cię interesuje. Przy czesankach jedwabnych jest to 50 lub 100g (zamiast standardowych 5g), a przy wełnie – najczęściej 100, 250, 500 lub 1000g zamiast standardowych 25g. Wyjątkiem stanowi wełna naturalna, którą można zamówić 500 lub 1000g zamiast standardowych 50g.

W zależności od ilości – zmienia się też przyznany rabat, możesz więc kupić wełnę z rabatem od 5 do nawet 20% taniej.

Wysyłka i płatność

Standardowo – przy zakupie za minimum 180 zł – wysyłka gratis.

Przy opcji hurtowej nie ma natomiast możliwości płatności przy odbiorze. Wszystkie zamówienia hurtowe są w przedsprzedaży i zamawiam tylko opłacone produkty.

Zamówienia łączone

A co z zamówieniami, w których są zarówno rzeczy dostępne od ręki, jak i te w przedsprzedaży?

Jeżeli nie było jakiś innych ustaleń indywidualnych – całe zamówienie czeka na dostawę hurtową i wysyłam wszystko w jednej paczce.

Jeżeli zależy Ci na czasie i potrzebujesz jakieś dostępne produkty “na już”, a oprócz tego – zamawiasz coś w hurcie – to zrób dwa osobne zamówienia. Jedno, z produktami dostępnymi “od ręki”, które wyślę od razu, drugie z produktami z przedsprzedaży, które spokojnie poczeka na dostawę.

A co wełnami czy dodatkami, które mam w ofercie stałej, a nie ma ich w opcji hurtowej?

W opcji hurtowej są prawie wszystkie wełny jednokolorowe merynosów australijskich i większość multikolorów i czesanek jedwabnych. Nie wszystkie, bo czasami nie ma czegoś aktualnie w hurtowni (i usuwam też wtedy tę opcję z przedsprzedaży) albo jest też to rzadziej wybierany przez Was produkt i po prostu jeszcze nie dodałam go do opcji hurtowej. Albo jest to nowość lub edycja limitowana.

Cały czas jednak rozszerzam tę kategorię, więc jeżeli jest jakaś wełna (lub dodatek do filcowania), którą mam w opcji tradycyjnej, a zależy Ci, aby była też w opcji hurtowej – koniecznie do mnie napisz! Na taką prośbę właśnie dodałam do hurtu wełnę naturalną i czarną południowoamerykańską – jestem więc otwarta na Wasze sugestie i zapotrzebowania.

To kiedy?

[Ta część tego wpisu będzie edytowana w zależności od terminu:]

Najbliższe zamówienia zbieram do 3 marca 2024 włącznie.

4 marca 2024 złożę zamówienie w hurtowni.

Zamówienie będzie zrealizowane w ciągu dwóch – trzech tygodni licząc od daty 4 marca.

2 thoughts on “Zamówienia hurtowe w przedsprzedaży”

  1. Joanna Pietraszko

    Przegapiłam newslettera bo wpadł w spam. Dzwoniłam jakiś czas temu w sprawie ilości hurtowych wełny do filcowania. Byliśmy u Pani kiedyś na warsztatach Fundacja Edukacji Przyrodniczej “Poznaj Beskidy” Rajcza. Jakby Pani miała zamówione większe ilości to proszę dać znać by my nadal jesteśmy zainteresowani kupnem wełny w dużych wałkach. Nie wiem jaką ostatnio wagę miały te wałki ale na pewno więcej niż 2 kg.

    1. Dzień dobry! <3
      Bardzo proszę wyjąć ten ostatni mail ze spamu (klikając przycisk "to nie spam" lub coś w tym stylu), żeby następnym razem maile ode mnie nie wpadły już do spamu.
      Za niedługo pewnie znowu będę organizować taką akcję, ale proszę napisać też do mnie maila z informacją o tym jakie kolory i w jakich ilościach Państwo potrzebują. To może uda mi się zamówić dla Was szybciej.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koszyk